Wednesday 25 April 2018

COLLAGEN VS USIA

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..
Buat ape la tu uolz? I tengah belek muka I ni.. Baru masuk 30 tahun tahun ni oun dah nampak garis-garis halus bawah mata.. Apa maknanya tu? Maknanya I da tua dan kekurangan kolagen... Alamak kena topup kolagen la gini.. Tak nak tua lagi sebab jiwa masih muda remaja... huhuhuhuh... betul ke kolagen makin berkurang apabila usia semakin bertambah?

Image result for collagen shaklee
KOLAGEN VS USIA.

Dibawah saya sertakan graf penurunan kolagen seiring usia.

Image result for collagen usia
So berapa je tinggal berapa peratus je lagi kolagen dalam badan korang?
Risaukan? Uolz risau I lagi risau.. So kalau tiada penambahan kolagen, maka kolagen yang sedia ada akan jatuh secara drastik lebih-lebih lagi bila masuk 30tahun.. Maka cepatlah kita akan nampak tua bila kolagen semakin berkurang..

APA ITU KOLAGEN?

Kolagen bertindak seperti “gam” yang mengikat tubuh anda dan ia ditemui dalam otot, tulang, tendon dan paling banyak, dalam kulit. Pengeluaran kolagen secara semula jadi berkurangan apabila umur bertambah, menyebabkan kulit kendur, kedutan dan garis halus terbentuk dan rawan pada sendi menjadi lemah. Tingkatkan kolagen anda sekarang untuk kulit yang kelihatan lebih sihat!

MANFAAT KOLAGEN.
Image result for collagen shaklee
1. Menjadikan kulit tegang,elastik dan gebu.
2. Mengecilkankan liang pori.
3. Menghilangkan kedutan dan garis halus.
4. Mencerahkan kulit dan melicinkan kulit.
5.Menjadikan warna kulit sekata.
6.Menguatkan kuku.
7.Membuatkan rambut lebat dan bersinar.

KULIT BERKOLAGEN VS KULIT TIADA KOLAGEN.


Kulit yang kehilangan kolagen bukan hanya kerana faktor usia sahaja.. Banyak faktor lain yang turut menyumbang ke arah penurunan drastik kolagen dalam tubuh badan kita.. Contohnya tekanan, radiasi, pencemaran, ultraviolet, pemakanan yang tidak seimbang, radikal bebas dan bermacam lagi.. Ini semua menyumbang kepada penurunan kolagen sekaligus menyebabkan kulit cepat rosak, kering, warna tidak sekata, tidak anjal, kuku rapuh, rambut rosak dan berkedut.

MASA SESUAI UNTUK AMBIL KOLAGEN?

Bila menginjak umur masuk ke 25 tahun, kita akan kehilangan 1% kolagen dari badan kita setiap tahun berbanding sebelum menginjak ke 25 tahun kolagen lebih lambat menyusut..Oleh itu wanita atau lelaki yang ingin mengambil kolagen disarankan mengambil kolagen seawal 25 tahun untuk mengelakkan kejatuhan kolagen yang lebih banyak setiap tahun.

BAGAIMANA KOLAGEN BERFUNGSI.
Bahan-bahan Shaklee Collagen Powder

KENAPA Collagen Powder SHAKLEE?

1. Shaklee Collagen Powder menyediakan kepada anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah.
Image result for collagen shaklee
2. Bukan sekadar memberikan kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, eskstrak kerang-kerangan, Laktobasilus asidofilus, Vitamin C, B2 dan B6.
Image result for collagen shaklee
3. Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.
Image result for collagen shaklee
4. Pek individu untuk pengambilan segera, bila-bila masa, di mana sahaja.

So I dah cerita pasal kolagen dan usia.. Uolz tak nak nampak muda remaja ke? Apa kata kita grab sekarang sementara masih tak tua sangat ni.. Sebab makin tua makin banyak kolagen kita hilang nanti lagi susah untuk nampak muda remaja.. Uolz tak teringin ke pergi sekolah anak cikgu tnay 'eh ni kakak ke?" wauuuu.... huhuhhuhuhu..
Sampai sini dulu entry kali ini.. I harap dengan perkongsian ini I da berjaya buka mata Uolz dengan kepentingan colagen pada badan kita.. Next time kita chit-chat lagi ye.. anak I duk bisng nak tengok cerita dalam laptop I ni... huhuhuuhu... bye... 

Pn Suraya,
Trusted shaklee distributor,
Owner of AuroraBeautySpa.
016-2053600.

No comments:

Post a Comment

TWB The Glamorous Mobile Spa

Assalamualaikum.... Wah.. da lama rasa kak ya tak berblogging... sibuk sikit la adik2... mna dengan keje hakiki , kursus ke Institut Kans...